Skip to main content
ΝΕΑ & ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Πόνος μετά την Καραντίνα

By 20/04/2022July 20th, 2022No Comments
Πόνοι μετά την Καραντίνα & η Αντιμετώπιση τους - Ελευθέριος Καραδήμας Ορθοπαιδικός Χειρουργός

ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΝΟΥΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ;

Πως μπορούμε να τους αντιμετωπίσουμε;

Είναι αλήθεια πως η εμφάνιση της πανδημίας λόγω κορονοϊού και η γενικευμένη καραντίνα που ακολούθησε ήταν γεγονότα πρωτόγνωρα για όλους μας. Η κατάσταση αυτή επέφερε δραστική μείωση της κινητικότητας και της καθημερινής δραστηριότητας που οδήγησε σε “αποδιοργάνωση” και σωματικά και ψυχικά τον περισσότερο κόσμο.

Αναγκαστήκαμε όλοι να κλειστούμε στα σπίτια μας, να μειώσουμε στο ελάχιστο τις δραστηριότητες, να περνάμε περισσότερες ώρες στον καναπέ του σπιτιού μας μπροστά από μία τηλεόραση, κάτι που επέφερε γενικευμένη αδράνεια και μυϊκή ατροφία. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο κόσμος να εμφανίζει άτυπους πόνους στη μέση, στον αυχένα, στα χέρια, στα πόδια ή να ενταθούν πόνοι που ήδη υπήρχαν στο σώμα.

Μερικές χρήσιμες συμβουλές σε καθημερινή βάση θα μπορούσαν είτε να προλάβουν τέτοια συμπτώματα είτε θα μπορούσαν να τα αντιμετωπίσουν.

  1. Να επιλέξουμε μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή.
  2. Να πίνουμε αρκετό νερό και αρκετά υγρά για καλή ενυδάτωση.
  3. Να ακούμε την αγαπημένη μας μουσική (οδηγεί σε ψυχική ευεξία).
  4. Αν διαθέτουμε κήπο ή λουλούδια στη βεράντα μας η ενασχόληση με την κηπουρική βοηθάει και ψυχικά και σωματικά.
  5. Να βγούμε για περπάτημα τουλάχιστον για 30 λεπτά.
  6. Καθημερινή άσκηση στο σπίτι.

Μπορούμε το πρωί που ξυπνάμε, πριν σηκωθούμε από το κρεβάτι, να σηκώσουμε τα πόδια μας και να κάνουμε λίγο ποδήλατο στον αέρα. Επίσης μπορούμε να σηκωθούμε και όπως είμαστε μπροστά στο κρεβάτι να κάνουμε λίγο γυμναστική πέντε με δέκα λεπτά (π.χ. να σηκώσουμε τα χέρια μπροστά, τα χέρια πάνω, αν δεν έχουμε πρόβλημα με τη μέση να σκύψουμε πιάνοντας με το δεξί χέρι το αριστερό πόδι και με το αριστερό χέρι το δεξί πόδι χιαστί).

Μπορούμε επίσης να σταθούμε με την πλάτη στον τοίχο και να κάνουμε βυθίσεις λυγίζοντας τα γόνατα μέχρι εκεί που αντέχουν. Ο αριθμός των επαναλήψεων εξαρτάται από το τι επιθυμεί και τι μπορεί ο καθένας. Με αυτό τον τρόπο θα μπορούμε να κρατήσουμε τους μύες μας ενεργούς και να μειώσουμε έως και να εξαλείψουμε τους άτυπους αυτούς πόνους.

Εάν παρόλα αυτά κάποιος πόνος επιμένει, καλό είναι να επισκεφτούμε τον ορθοπεδικό.